Kona?ne regulacije

Konačnim regulacijama prometa nazivamo projektna rješenja koja nemaju određen rok trajanja na cestama.

Izradu projekata konačne regulacije prometa prema potrebama naručitelja dijelimo na:

- prometne projekte na novogradnjama; izrađuju se na podlogama izrađenim od strane građevinskih projektanata

- prometne projekte na cestama u rekonstrukciji; također se izrađuju na podlogama izrađenim od strane građevinskih projektanata,

- prometne projekte na postojećim prometnicama; izrađuju se na geodetskim podlogama, a svrha im je povećanje sigurnosti prometa kroz obnovu okomite i horizontalne signalizacije pri čemu se posebno vodi računa o nesretnim i štetnim događajima na određenim dionicama,

Pod projektima na postojećim prometnicama ubrajamo i izradu prometnih projekata koji su sastavni dio dokumentacije u sklopu izrade “Odluke o uređenju prometa”, a koju svaka lokalna samouprava mora donijeti sukladno Članku 5. Zakona o sigurnosti prometa. Ovoj vrsti projekata mogu se pridodati i “Prometne studije” (npr. ispitivanje propusne moći pojedinih dionica cesta ili križanja, “Studije opravdanosti” i sl. koje najčešće rezultiraju izvedbenim prometnim projektom u smislu uređenja prometa na postojećim prometnicama.

- posebni prometni projekti; u ovu skupinu pribrajamo projekte kao što su “Projekt vođenja turističkog vlakića kroz naseljeno mjesto”, “Projekt uređenja biciklističkih staza u naseljenom mjestu” i sl.

Iako bi pod prethodno spomenute skupine mogli svrstati prometne projekte daljinskog vođenja prometa, izdvajamo ih u posebnu skupinu jer su često i izdvojeni prilikom narudžbi od strane raznih naručitelja.

Ubrzanim razvojem cestovne mreže u RH, a poglavito izgradnjom mreže autocesta, pojam “daljinsko vođenje prometa” zaslužuje posebnu pažnju te ubrzanu produkciju izrade prometnih projekata te vrste kako bi se putokazna signalizacija na ostatku mreže uskladila s novonastalim stanjem.

Najčešći naručitelji ovakvih projekata su nadležne uprave za ceste te veliki gospodarski subjekti. Projektiranje turističke signalizacije u svrhu daljinskog vođenja prometa nažalost se slabo provodi, uglavnom na razini pojedinih turističkih zajednica te ne postoji sustavno obaviještavanje sudionika u prometu o turističkim destinacijama (izuzev na autocestama gdje projekti turističke signalizacije zaslužuju svaku pohvalu).

Primjer ploče za vođenje prometa do sportskih objekata Poljud - Lora u Splitu

[Početna] [O tvrtki] [Privremene regulacije] [Konačne regulacije] [U realizaciji ...] [Uskoro na cestama] [Ideje] [Referentna lista] [Regulativa] [Česta pitanja] [Linkovi] [Kontakt]